Movie analysis

فیلم بادبادک باز (The Kite Runner) | نقد و بررسی + لینک دانلود

آن چه در این مقاله خواهید خواند:

فیلم بادبادک باز یا به قول خارجی ها The Kite Runner دومین فیلمی بود که بعد از فیلم مردی به نام اوه به پیشنهاد و معرفی لیلا، همکار سابق و دوست الانم دیدم. من کتاب بادبادک باز رو سال ها قبل از این که فیلم بادبادک باز (The Kite Runner) باز رو ببینم خونده بودم و داستان فیلم رو از قبل میدونستم!

اما همون طوری  احتمالا توی ده تا مقاله قبل هم مدام تکرار کردم من فیلم و یا کتابی که میخونم رو یادم نمیمونه و بعد از چند روز از اون کتاب یا سریال فقط مِه و خاطر ای مبهم ازش در ذهنم باقی میمونه!

من مهدی عباس زاده هستم و با این مقدمه خیلی خیلی کوتاه ازتون دعوت میکنم تا یک نقد و بررسی فیلم و سریال دیگه رو در سایت Mehdi Abbas Zadeh بخونین!

 

معرفی فیلم بادبادک باز (The Kite Runner)

داستان فیلم بادبادک باز (The Kite Runner) داستان دوستی دو تا بچه به نام های حسن و امیر آقاست! داستان دوستی فرزند آقای خونه و فرزند خدمتکار. داستان دوستی پول دار و فقیر، هزاره و پشتوعه که در افغانستان روایت میشه.

بابا گفت :
فقط یک گناه وجود دارد و آن هم دزدی  کردن است
همه ی گناه های دیگر ، شکل  دیگری از دزدی هستند..
وقتی کسی را بکشی، در واقع زندگی اش را از او دزدیده ای
حق داشتن شوهر را از زنش می دزدی
و حق داشتن پدر را از بچه هایش
وقتی دروغ میگویی ، در حقیقت ، حق دانستن واقعیت را از طرف مقابلت دزدیده ای
وقتی کسی را گول بزنی ، حق انصاف و عدالت را از او دزدیده ای ..

دیپلمات نوشت: این داستان های قومی و مذهبی و جنایت هایی که حول اون به وجود می آد واقعا از تحمل من خارجه و این طوری هم نیست که فقط در افغانستان باشه. شما فقط کافیه واژه نسل کشی رو توی گوگل سرچ کنی و پیشنهاد های گوگل رو ببینی. از نسل کشی ارامنه، کردها تا نسل کشی هزاره ها و میانمار و بوسنی!

و هر چی که بیشتر میخونی بیشتر پی به بلاهت و جهالت انسان ی میبری! علی بندری توی قسمت چهاردهم پادکست چنل بی با نام نسل کشی در رواندا خیلی خوب این حجم از نفهمی بشر قرن 21 امی رو نشون میده.

شما میتونین برای دانلود این پادکست و یا بقیه چیزهایی که توی این سایت ازشون صحبت میکنم به کانال تلگرامی من با آدرس (https://t.me/mehdiabbaszadehir) سر بزنین.

 

کاناال تلگرامی مهدی عباس زاده

 

دیپلمات نوشت: از دوستم فلانی خواستم تا این که پشتو چیه و یا هزاره ها کیان رو به صورت خیلی خلاصه واسمون توضیح بده که توی فایل صوتی زیر میتونین بشنوین. اما اگه بخوام به صورت خلاصه بگم پشتون ها قومی هستند که طالبان از میون اون ها شکل گرفته اون ها خودشون رو افغانی اصیل میدونن و تاجیک ها یا هزاره ها رو نفوذی های کشور های همسایه در میون اون ها. برای دیدن یک نمونه واقعی از اختلاف بین شتو ها و سایر قومیت ها میتونین به لینک زیر در سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان برین و کامنت های درج شده رو بخونین!

از اون جایی که حسن یک هزاره هست همیشه مورد اذیت و ازار قرار میگیره تا این که یک روز که برای اوردن بادبادک امیر میره مورد تجاوز قرار میگیره و از اون جایی که امیر این صحنه رو میبینه و عذاب وجدان میگیره که چرا کاری برای نجات حسن نکرده دیگه با حسن صحبت نمیکنه و سعی میکنه تا اون و باباش رو از خونه بیرون بندازه.

اگه بخوام از این بیشتر در مورد فیلم بادبادک باز (The Kite Runner) صحبت کنم فیلم اسویل میشه. کاری که هممون میدونیم ناپسنده:) پس بریم سراغ این که آیا این فیلم رو ببینیم یا نه.

فیلم بادبادک باز (The Kite Runner) رو ببینیم؟!

من خودم فیلم بادبادک باز (The Kite Runner) رو دوست داشتم و امتیاز 6 رو از 10 بهش میدم. این فیلم توی سایت IMDB امتیاز 7.6 از 10 رو گزفته و 70 درصد کاربرهای گوگل دوستش داشتن.

 

امتیاز imdb فیلم بادبادک باز the kite runner در سایت مهدی عباس زاده

 

اگه شما هم مثل من به دیدن فیلم هایی که از روی کتاب ها نوشته میشن علاقه دارین دیدن فیلم بادبادک باز یک انتخاب عالیه اما اگه ادم کتاب خونی نیستین باز هم پیشنهاد میکنم این فیلم رو ببینین چرا که فرهنگ ما ایرانی ها و افغانستانی ها تا حدود خیلی زیادی شبیه همه به همین خاطر دیدن این فیلم به ما یه حال دیگه ای میده چرا که خیلی از این مشکلات رو با پوست و استخون خودمون درک کردیم!

عروسی ها، اهنگ ها و فرهنگشون شبیه ماست و همین باعث میشه لذت بیشتری از فیلم ببریم. مثلا آهنگ سرزمین من و یا این تیکه از عروسی که توی فیلم نشون میده.

 

 

فیلم بادبادک باز (The Kite Runner) امتیاز های طبقاتی قومی، دگم اندیشی و افکار کهنه و پوسیده طالبانی – داعشی که این روز ها ما هم توی ایران باهاش مواجه هستیم رو به خوبی نشون میده و لذت دیدن فیلم رو برای ما ایرانی ها دو چندان میکنه!

دیپلمات نوشت: یه مشکلی که تقریبا من با تمام فیلم ها و سریال های خارجی دارم اینه که هر چه قدر هم اونا قشنگ باشن نمیتونن یه جس واقعی رو برای من داشته باشن. مثلا قهرمان های داستان های اون ها معمولا یه تکاور از تفنگ دار های دریاییشونه چیزی که من ایرانی اصلا نمیدونم چی هست. اما اوضاع توی فیلم هایی مثل بادبادک باز کاملا متفاوته و ما یه درک درست از کاراکترها و وقایع فیلم داریم!

یکی دیگه از مواردی که باعث شد این فیلم واسه من جذاب باشه این بود که توی لایه دوم و در خلال داستان اصلی فیلم میتونیم تا حدودی اطلاعات تاریخی مثل حمله شوروی، به قدرت رسیدن طالبان و… از افغانستان هم به دست بیاریم.

یکی از نکاتی که توی این فیلم خیلی خوب بهش اشاره شده بود درگیر شدن زنان و کودکان در جنگه. حتی اگه این درگیر جنگ شدن به صورت مستقیم و مثل ادم های توی کتاب جنگ چهره زنانه ندارد نباشه و غیر مستقیم باشه. این تن و بدن زنانه که مثل خاک یک کشور مورد تجاوز قرار میگیره!

در مورد بازی بازیگرها باید بگم کسی که نقش حسن رو بازی کرده بود واقعا عالی بود و خیلی خوب کار رو در اورده بود. البته ما توی این فیلم یه چهره آشنا هم میبینیم. Shaun Toub که توی فیلم بادبادک باز (The Kite Runner در نقش رحیم خان همون کاراکتر دوست داشتنی فراز توی سریال تهرانه (پیشنهاد میکنم حتما نقد و بررسی سریال تهران رو هم بخونید)

در طول جنگ ها بدن زنان هم مثل خاک سرزمین ها به میدون جنگ تبدیل میشه و این از خود جنگ هم تلخ تره!

حالا بریم سراغ نق زدن ها:)
اولین چیزی که من رو خیلی اذیت کرد این بود که چون فیلم بادبادک باز (The Kite Runner) به زبون شتو ساخته شده دوبله نشده و حتی توی زیر نویس های موجود توی اینترنت فقط قسمت هایی که انگلیسی حرف میزنن ترجمه شده در حالی که بعضی جاها به خاطر لهجه ای که داشتن من نمیفهمیدم چی میگن و سعی میکردم داستان کتاب رو یادم بیاد!

دومین نکته این بود که بیست دقیقه اخر فیلم رو انگار گذاشتی روی دور تند. چرا که  حوادث بیست دقیقه اخر فیلم نسبت به کل فیلم خیلی سریع و تند تند اتفاق میوفته انگار که کارگردان توی این بیست دقیقه یهو به خودش اومده و دیده که باید فیلم رو تموم کنه.

فیلم بادبادک باز (The Kite Runner) رو از کجا ببینیم؟!

من فیلم بادبادک باز (The Kite Runner) رو هم مثل تمام چیزهایی که این جا در موردشون صحبت میکنم توی کانال تلگرامی مهدی عباس زاده (https://t.me/mehdiabbaszadehir) میزارم و شما میتونین فیلم بادبادک باز (The Kite Runner) رو از اون جا دانلود کنین و ببینین.

 

صحنه پایانی فیلم بادبادک باز (The Kite Runner)

 

نظر شما در مورد فیلم بادبادک باز (The Kite Runner) چیه!؟ فیلم و یا کتابش رو خوندین !؟ اگه کتابش رو خوندین و یا فیلمش رو دیدین خیلی خیلی خوشحال میشم که نظر شما و حس و حال شمارو هم بعد از دیدن و خوندن فیلم بادبادک باز (The Kite Runner) بدونم. پیشاپیش ممنون از این که واسم مینویسین:)

راستی! نظرتون در مورد این معرفی فیلم چی بود!؟ دوسش داشتین!؟ از 5 تا ستاره چند تا ستاره بهم میدین!؟

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

 

صحبت در مورد فیلم بادبادک باز (The Kite Runner) رو تموم کنیم با یه جشن تولد:)

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
Mehdiabbaszadeh

من مهدی عباس زاده (Mehdi AbbasZadeh) ام علاقه مند به کتاب ها، انیمیشن ها و موسیقی. اینجا از کتاب هایی که میخونم، فیلم هایی که میبینم و از موزیک هایی که گوش میدم صحبت میکنم. راستی! من اینجا از مشکلاتی که تو راه یادگرفتن سئو بهشون بر میخورم هم مینویسم. امیدوارم که حس و حال این سایت رو دوست داشته باشی.

Recent Posts

کتاب ذهن حواس جمع 📚 نقد و بررسی

چند وقت پیش که داشتم برای نوشتن مقاله بهترین کتاب ها برای تمرکز واسه سایت…

6 ماه ago

کتاب بولت ژورنال | نقد و بررسی + لینک دانلود و فیلم معرفی

این کتاب هم مثل بقیه کتاب های رشد فردی یک داستان از بدبختی خودش میگه…

6 ماه ago

رقابت با سایت های فروشگاهی بزرگ مثل دیجی کالا ✅

امروز میخوام در مورد مسئله ای صحبت کنم که احتمالا هر سئو کاری بهش برخورده…

11 ماه ago

ایندکس کردن ویدئو ها در وردپرس ✅

سلام، امروز میخوام در مورد ایندکس نشدن ویدئوها باهاتون صحبت کنم و راهی که برای…

11 ماه ago

حل ارور Missing field thumbnailUrl در سرچ کنسول ✅

این دومین مقاله من در مورد حل خطاهای سرچ کنسوله و من توی این مقاله…

11 ماه ago

انیمیشن سوپر ماریو | نقد و بررسی + لینک دانلود

احتمالا شما هم مثل من بعد از این که فهمیدین قراره یکی از نوستالژیک ترین…

11 ماه ago