Movie analysis

انیمیشن سوپر ماریو | نقد و بررسی + لینک دانلود

آن چه در این مقاله خواهید خواند:

احتمالا شما هم مثل من بعد از این که فهمیدین قراره یکی از نوستالژیک ترین بازی های دوران کودکیتون تبدیل به فیلم بشه خیلی خوشحال شدین. اون هم درست زمانی که به تازگی فصل اول سریال the last os us تموم شده و میشه گفت تا حدودی هم موفق بود. وقتی که نسخه پرده سینمایی انیمیشن سوپر ماریو اومد خیلی جلوی خودم رو گرفتم تا صبر کنم و نسخه اصلی و کیفیت خوب این سریال رو ببینم. بالاخره نسخه ی اصلی فیلم رسید و با جمعه های سینمایی دیپلمات طلقی کرد و فرصتی دست داد تا سوپرماریو رو ببینم اما هنوز فیلم به نیمه نرسیده بود فهمیدم این اون چیزی نیست که من میخواستم و منتظرش بودم.

بعد از دیدن این فیلم تازه فهمیدم ما توی دوران کودکیمون چی میدیدم و چی فکر میکردیم. اون از ملوان زبل که ماری جوانا میزد و ما فکر میکردیم داره اسفناج میخوره و این از قارچ خوری که داره قارچ میخوره (من تازه بعد دیدن همین انیمیشن فهمیدم که قارچ همون ماشرومه و ماشروم یه نوع داروی مخدره.)

من مهدی عباس زاده هستم (Mehdi Abbaszadeh) و توی این پست میخوام بعد در مورد انیمیشن سوپر ماریو صحبت کنم، پس بزن بریم. اما قبل از این که در مورد خود فیلم صحبت کنیم اجازه بدین که تریلرش رو با هم ببینیم.

 

چرا سوپر ماریو رو دوست نداشتم!

اول از همه این که انیمیشن سوپر ماریو به من اون احساس سوپر ماریو رو نمیداد. نوع داستان و حرکاتی که سوپر ماریو میکرد (مثلا ایستادن روی یه نرده و حرکت کردن اون نرده و بالا یا پایین رفتنش) بیشتر از این که من رو یاد قارچ خور بندازه یاد بازی کراش پیاده (1 تا 3) مینداخت. شاید علت این که من این حس رو از فیلم گرفتم این بود که من سوپر ماریو رو روی کنسول های قدیمی میکرو بازی کرده بودم و اون چیزی که از قارچ خور توی ذهن من جای گرفته بود با چیزی که میدیدم کاملا متفاوت بود.

مورد بعدی داستان بود، چیزی که واقعا واسه من مهمه. همیشه از نیمه اول فیلم انتظاری ندارم و فیلم رو توی نیم ساعت اول قضاوت نمیکنم و به فیلم اجازه میدم که روایت خودش رو تعریف کنه اما این روند تا پایان فیلم ادامه پیدا کرد و باید بگم انیمیشن قارچ خور واقعا داستان خوب و جذابی نداره و از همراه کردن تو با قصه خودش کاملا ناتوانه و کاملا مشخصه که نویسنده های سریال بیشتر از این که روی داستان فیلم حساب کنن روی اقبال مردم به نوستالژیک بودن حساب کردن و فکر میکنم فروش فیلم هم دقیقا به همین خاطر بوده.

چیزی که من از قارچخور توی ذهنم بود و دوست داشتم موضوع این فیلم هم همون باشه یه چیزی تو مایه های نظر این دوستمون بود.

 

 

نقطه قوت های سوپر ماریو

البته که انیمیشن سوپر ماریو چیزهای جدذاب و جالبی هم داشت. که توی ادامه متن به چند تا از اون ها اشاره میکنم.

اولین نکته جذاب و جالب واسه من توی این انیمیشن وجود افکت های صوتی ای بود که از توی بازی سوپر ماریو اومده بودن. افکت هایی که وقتی توی بازی موقع قارچ خوردن پخش میشد توی فیلم هم وجود داشت.

نمیدونم واقعا این نقطه قوته یا نه اما این قدر توی بقیه فیلم ها و انیمیشن ها این نکته بوده که دوست داشتم این جا به عنوان مزیت در مورد انیمیشن سوپر ماریو بگم که تبلیغات هم جنس گرایی، lgbt و حضور یک فرد رنگین پوست و این جور چیزا نداشت. (باید تاکید کنم که من نه با همجنس گرایی مشکل دارم و نه با بقیه چیزها و معتقدم زندگی هر فرد واسه خودسه و اگه یه هم جنس گرا اومد به من پیشنهاد رابطه داد اون وقت من تصمیم میگیرم که چه کار کنم اما موضوعی که واقعا باهاش مشکل دارم به زور وارد کردن این مسائل به فیلم هاست بدون این که ربطی به داستان داشته باشن.)

انیمیشن سوپر ماریو با خودش یک درس بزرگ هم داشت و اون هم نشون دادن این جمله به صورت عملی بود : “اگه کنار هم باشیم هیچ وقت شکست نمیخوریم”

 

انیمیشن سوپر ماریو رو ببینیم یا نه؟!

در جواب این سوال باید بگم اگه انتظار دارین با دیدن این انیمیشن با یه داستان خفن رو به رو بشین و یا این که اصلا اهل بازی نبودین و طرفداره بازیه ماریو نیستین پیشنهاد نمیکنم این فیلم رو ببینین چون ممکنه با حوصله سربر ترین انیمیشن عمرتون رو به رو بشین و حتی وسط فیلم خوابتون بببره.

در نهایت باید بگم با دیدن انیمیشن های اینجوری باید یکم گاردمون رو بیاریم پایین و سعی کنیم چشمامون رو روی ضعف های فیلم ببندیم و لذت ببریم. انیمیشن های اینجوری میتونن خونواده رو دور هم جمع کنن (از بزرگ تا کوچیک با این انیمشن خاطر دارن) و کودک درون مارو چند ساعتی توی دنیایی که به لطف جمهوری اسلامی هر چی تلاش میکنیم به جایی نمیرسیم بیدار کنن.

و پیشنهاد میکنم اگه تصمیم گرفتین در نهایت گرفتین این اینمیشن رو ببینین حتما دوبله اون رو دانلود کنین با این که خود من نسخه اصلی رو دیدم:) راستی انیمیشن سوپر ماریو توی imdb امتیاز 7.2 رو گرفته و 95 درصد کاربر های گوگل هم اون رو دوست داشتن.

 

 

انیمیشن برادران سوپر ماریو رو از کجا ببینم؟!

طبق معمول فیلم هایی که میبینم و یا کتاب هایی که میخونم رو توی کانال تلگرام خودم به ادرس (https://t.me/mehdiabbaszadehir) قرار میدم تا هر وقت که نیاز شد به اون جا سر بزنین.

 

نظر شما در مورد انیمیشن برادران سوپر ماریو چی بود؟! دوسش داشتین یا نه !؟

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
Mehdiabbaszadeh

من مهدی عباس زاده (Mehdi AbbasZadeh) ام علاقه مند به کتاب ها، انیمیشن ها و موسیقی. اینجا از کتاب هایی که میخونم، فیلم هایی که میبینم و از موزیک هایی که گوش میدم صحبت میکنم. راستی! من اینجا از مشکلاتی که تو راه یادگرفتن سئو بهشون بر میخورم هم مینویسم. امیدوارم که حس و حال این سایت رو دوست داشته باشی.

Recent Posts

کتاب ذهن حواس جمع 📚 نقد و بررسی

چند وقت پیش که داشتم برای نوشتن مقاله بهترین کتاب ها برای تمرکز واسه سایت…

6 ماه ago

کتاب بولت ژورنال | نقد و بررسی + لینک دانلود و فیلم معرفی

این کتاب هم مثل بقیه کتاب های رشد فردی یک داستان از بدبختی خودش میگه…

6 ماه ago

رقابت با سایت های فروشگاهی بزرگ مثل دیجی کالا ✅

امروز میخوام در مورد مسئله ای صحبت کنم که احتمالا هر سئو کاری بهش برخورده…

11 ماه ago

ایندکس کردن ویدئو ها در وردپرس ✅

سلام، امروز میخوام در مورد ایندکس نشدن ویدئوها باهاتون صحبت کنم و راهی که برای…

11 ماه ago

حل ارور Missing field thumbnailUrl در سرچ کنسول ✅

این دومین مقاله من در مورد حل خطاهای سرچ کنسوله و من توی این مقاله…

11 ماه ago

انیمه I want to eat your pancreas | نقد و بررسی + لینک دانلود

من می خواهم پانکراس شما را بخورم سومین فیلمیه که من بعد از دیدن فیلم…

1 سال ago