SEO experiences

رقابت با سایت های فروشگاهی بزرگ مثل دیجی کالا ✅

آن چه در این مقاله خواهید خواند:

امروز میخوام در مورد مسئله ای صحبت کنم که احتمالا هر سئو کاری بهش برخورده یا برخواهد خورد. منظورم رقابت با سایت های فروشگاهی بزرگ مثل دیجی کالا ، ترب، ایمالز و امثالهم توی پروژه های سایت های فروشگاهیه. توی این مقاله میخوام در مورد تجربه خودم توی سئو کلمه خرید دوربین مداربسته اکسوم و راهی که برای جلو زدن از دیجی کالا طی کردم صحبت کنم.

من mehdi abbaszadeh هستم و این اولین تجربه من در زمینه سئو.

اولین قدم:

اولین قدم در این راه و شاید ساده ترین کار در این مسیر وارد کردن تمام دوربین های مداربسته اکسوم بود. من توی این مدت تقریبا هر روز 3 تا محصول رو وارد سایت میکردم و تمام مطالب مربوط به محصول (دوربین مداربسته) رو براش مینوشتم. (این جا برای بالا بردن سرعت کار یک دونه محتوا رو به طور کامل نوشم و سئو کردم و برای بقیه دوربین ها فقط اطلاعات خاص رو عوض میکردم ).

منظورم ایجاد صفحه ای مثل دوربین مداربسته اکسوم مدل b112l هست.

از هر محصول هم با کلمه کلیدی خرید دوربین مداربسته اکسوم به دسته بندی این برند لینک میدادم و تگ کنونیکال همه اون ها رو هم روی دسته بندی زدم.(از نظر تئوری شاید این حرف غلط به نظر بیاد و بهتر باشه که چند تا محصول رو در نظر بگیریم و بقیه رو کنونیکال کنیم روی اون ها)

دومین قدم:

توی این قدم با استفاده از تجربه های خودم در زمینه سئو و استفاده از تجربه های کارفرما (برای این که بدونیم چه چیزهایی به این دسته بندی مربوط میشه) تحقیق کلمه کلیدی انجام دادم به نحوی که تمام موضوعات مربوط به این برند بود رو پوشش دادم.

یکی از این کلمات نرم افزار انتقال تصویر دوربین مداربسته اکسوم بود که ضمن این که براش یک مقاله جداگانه نوشتم در صفحه دسته بندی نیز نوشتم:

نرم افزار دوربین اکسوم برای انتقال تصویر نرم افزار گارد ویوور (Guard Viewer) است. از نرم افزار گارد ویوور برای انتقال تصویر دوربین های مداربسته اکسوم در دستگاه های موبایل با سیستم عامل اندروید و iOS استفاده میشود.

همچنین برای انتقال تصویر دوربین مداربسته اکسوم در سیستم ها و کامپیوتر ها میتوان از نرم افزار گارد استیشن (Guard Station) استفاده کرد.

نحوه ی فعال کردن انتقال تصویر دوربین های مداربسته و فایل نصبی آن ها در مقاله ای با عنوان ” نرم افزار انتقال تصویر دوربین مداربسته اکسوم (Exsom) ” به طور کامل در سایت دیجیرانو توضیح داده شده است.

در هر مقاله سعی کردم محتوا رو طوری بنویسم که خواننده بعد از خوندن اون به هیچ منبع دیگه ای نیاز نداشته باشه. علاوه بر اون سعی کردم در خود محصول فیلم هایی شامل نمونه تصویر های گرفته شده توسط دوربین های مداربسته رو هم قرار بدم و با ایجاد جدول و عکس زیبایی بصری صفحه رو هم بیشتر کنم.

سومین قدم:

اومدم و توی صفحه دسته بندی کلمه های کلیدی ای که مربوط به این صفحه بود رو با استفاده از تگ های h2 به کار بردم. بعد از اون برای هر کدوم از این کلمات کلیدی محتوا نوشتم (با هدف جواب دادن به سوالات کاربر) و سعی کردن صفحه دسته بندی دوربین مداربسته اکسوم رو به عنوان یک پیلار در نظر بگیرم و براش کلاستر درست کنم.

قدم چهارم:

یه pdf لیت قیمت درست کردم و توی همین صفحه دسته بندی اپلود کردم علاوه بر اون توی صفحه هر محصول کاتالوگش رو قرار دادم و برای دانلود کردن همه این ها از کاربر خواستم تا ایمیلش رو وارد کنه تا بتونه pdf رو دانلود کنه. این طوری تونستم تقریبا 50 تا ایمیل واقعی جمع کنم.

قدم پنجم:

طی یک برنامه ریزی مشخصی شروع کردم به ایمیل کردن مقاله هایی که به صورت کلاستر برای پیلار خودم درست کرده بودم و این باعث شده بود تا کاربران بیشتر با ما و اسم برند ما درگیر بشن و سایت ما رو به عنوان یک مرجع در مورد این محصول بشناسن. به نحوی که تماس های ما از تماس های شرکت سازنده این دوربین هم بیشتر شده بود.

 

قدم ششم:

از اون جایی که میدونستم بالا اومدن با این کلمه کلیدی ممکنه طول بکشه سعی کردم ابتدا روی منطقه جغرافیایی بالا بیام. یعنی به جای این که هدفم رو بزارم روی رتبه گرفتن با کلمه کلیدی خرید دوربین مداربسته اکسوم تمرکز خودم رو گذاشتم روی خرید دوربین مداربسته اکسوم در مشهد و تونستم خیلی سریع و در یک بازه یک ماهه بیام رتبه یک.

قدم هفتم:

با وجو کارهای گفته شده اما باز هم در نتایج از سایت هایی مثل ترب و دیجی کالا پایین تر بودم. به همین خاطر سعی کردم با ایجاد کامنت های دستی و با ایجاد یک شیب ملایم لینک سازی برای این صفحه رو شروع کنم.

اما به خاطر این که گوگل متوجه نشه و صفحه مهم من رو جریمه نکنه لینک هارو معمولا به صورت غیر مستقیم استفاده میکردم. یعنی به جای این که بیام مستقیما به صفحه دسته بندی دوربین مداربسته اکسوم لینک بدم به مقاله بهترین دوربین های مداربسته اکسوم لینک میدادم و از توی اون به خود صفحه دسته بندی لینک داخلی میدادم.

توی این مسیر اصلا از لینک های پولی و ریپورتاژی استفاده نکردم و بیشتر سعی کردم ار لینک سازی در سایت های پرسش و پاسخ استفاده کنم که ویدئوهاش رو توی کانال یوتیوبم میتونین ببینین.

علاوه بر استفاده از لینک سازی در سایت های پرسش و پاسخ تلاش کردم تا از بلاگ ها هم استفاده کنم. ضمن این که در طی این مدت به صورت هر دو هفته یک بار صفحه دسته بندی دوربین مداربسته اکسوم رو آپدیت میکردم (منظورم از اپدیت فقط اضافه کردن محتوا نیست بعضی مواقع از محتوا کم هم میکردم)

قدم هشتم:

احتمالا اگه از هر مدرس سئویی پرسیده باشین این مورد رو همون اول کار و به عنوان نکته میلیون دلاری به شما میگن. اما علاوه بر این موضوع باید حواستون به چیزهای دیگه ای هم باشه. یکی از این موارد قدرت دامنه شما و یا ارتباط موضوعی با چیزی که میخواین سئو کنین است.

مثلا در مورد دوربین مداربسته اکسوم با استفاده از دستور site:digikala.com دوربین مداربسته اکسوم تعداد صفخاتی که در سایت دیجی کالا مربوط به این صفحه است رو میتونیم ببینیم و با تعداد صفحات در سایت خودمون مقایسه کنیم و اگه توی این موضوعی کمبود داشتیم با نوشتن محتواهای خوب و ایجاد صفحات مفید این مشکل رو هم رفع کنیم.

تعداد صفحات ایندکس شده دوربین مداربسته اکسوم در دیجی کالا

تعداد صفحات ایندکس شده دوربین مداربسته اکسوم در دیجی رانو

نظر شما در مورد مقاله رقابت با سایت های فروشگاهی بزرگ مثل دیجی کالا

در پایان از شما خواهش میکنم اگر نکته ای در این زمینه از چشم من دور مونده و یا به نظر شما اشتباه بوده رو در قسمت نظرات همین مقاه بنویسین تا با همدیگه در این مورد صحبت کنیم:) و ممنون میشم اگر نظر خودتون رو در مورد این مقاله با من به اشتراک بزارین.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
Mehdiabbaszadeh

من مهدی عباس زاده (Mehdi AbbasZadeh) ام علاقه مند به کتاب ها، انیمیشن ها و موسیقی. اینجا از کتاب هایی که میخونم، فیلم هایی که میبینم و از موزیک هایی که گوش میدم صحبت میکنم. راستی! من اینجا از مشکلاتی که تو راه یادگرفتن سئو بهشون بر میخورم هم مینویسم. امیدوارم که حس و حال این سایت رو دوست داشته باشی.

Recent Posts

کتاب ذهن حواس جمع 📚 نقد و بررسی

چند وقت پیش که داشتم برای نوشتن مقاله بهترین کتاب ها برای تمرکز واسه سایت…

6 ماه ago

کتاب بولت ژورنال | نقد و بررسی + لینک دانلود و فیلم معرفی

این کتاب هم مثل بقیه کتاب های رشد فردی یک داستان از بدبختی خودش میگه…

6 ماه ago

ایندکس کردن ویدئو ها در وردپرس ✅

سلام، امروز میخوام در مورد ایندکس نشدن ویدئوها باهاتون صحبت کنم و راهی که برای…

11 ماه ago

حل ارور Missing field thumbnailUrl در سرچ کنسول ✅

این دومین مقاله من در مورد حل خطاهای سرچ کنسوله و من توی این مقاله…

11 ماه ago

انیمیشن سوپر ماریو | نقد و بررسی + لینک دانلود

احتمالا شما هم مثل من بعد از این که فهمیدین قراره یکی از نوستالژیک ترین…

11 ماه ago

انیمه I want to eat your pancreas | نقد و بررسی + لینک دانلود

من می خواهم پانکراس شما را بخورم سومین فیلمیه که من بعد از دیدن فیلم…

1 سال ago