SEO experiences

ایندکس کردن ویدئو ها در وردپرس ✅

آن چه در این مقاله خواهید خواند:

سلام، امروز میخوام در مورد ایندکس نشدن ویدئوها باهاتون صحبت کنم و راهی که برای حل این مشکل پیدا کردم رو باهاتون در میون بزارم. امیدوارم شما هم بتونین با استفاده از این روش ویدئوهای سایت هاتون رو ایندکس کنین و رتبه های خودتون رو توی گوگل ارتقا بدین چون احتمالا میدونین که ویدئوهای ایندکس نشده زیاد کمکی به ما نمیکنن. من mehdi abbaszadeh هستم و این هم مقاله ایندکس کردن ویدئو ها در وردپرس و حل خطاهای موجود در این رابطه.

 

 

حل خطای ایندکس نشدن ویدئوها در وردپرس

من معمولا این ارور رو توی ویدئوهایی که در اپارات یا نماشا قرار میدادم و روی سایت خودم امبد میکردم معمولا داشتم و خب واضحه که این رفع مشکل هم در همین مورده اما چیزی که فکر میکنم منطقی هم باشه اینه که این راه حل روی ویدئوهایی که توی سایت خودمون اپلود کردیم هم باید جواب بده.

من برای رفع این مشکل از اسکیما استفاده کردم. (چیزی که واسه من خیلی جالبه اینه که واقعا گوگل و ربات های گوگل خنگ های باهوشی هستند (شاید هم باهوش های خنگ) چرا که باید خودت به صورت دستی بهشون حالی کنی که اقا این جا ویدئو گذاشتم و یا این که اون جا پادکسته و چیزی که شاید اوضاع رو جالب تر هم بکنه اینه که من زمانی که ویدئوها رو ایندکس کردم دیدم که رتبم داره توی اون مقالات به خصوص بالا میره و شاید از این میشه نتیجه گرفت که توی این مدت گوگل اون هارو اصلا ندیده و یا بهتره بگیم اثر نداده)

قدم اول در ایندکس کردن ویدئو ها در وردپرس: نصب رنک مث

احتمالا شمایی که تا این جا اومدین میدونین رنک مث چیه و چه کارهایی میکنه و یا حتی میدونین که چطوری میشه اسکیما زد (چه با رنک مث و چه بدون اون) پس زیاد خودمون رو درگیر این مباحث نمیکنیم.

قدم دوم: زدن اسکیما ویدئو با رنک مث

بعد از این که رنک مث رو نصب و کانفیگ کردین باید روی اون مقاله و یا صفحه ای که ویدئو گذاشتین (چه روی هاست خودتون و چه امبد شدش رو) اسکیما ویدئو قرار بدین.

قدم سوم: پر کردن فیلدهای اسکیما ویدئو رنک مث

قسمت هایی که حتما باید پر بشه شامل EMBED URL، CONTENT URL، HEADLINE، DESCRIPTION و UPLOAD DATE است. حالا این که توی هر فیلد چی و چطوری باید بزاریم رو با هم مرور میکنیم.

EMBED URL:

توی این قسمت باید امبد شده ویدئوتون رو از توی اپارات و یا نماشا یا هر جای دیگه ای که ویدئوتون رو توش اپلود کردین بردارین و بزارین توی سایتتون. برای مثال وقتی که شما یه دونه ویدئو توی اپارات میزارین و میخواین اون رو توی سایت خودتون قرار بدین اپارات بهتون همچین کدی رو تحویل میده:

 

اما نکته ای که باید بهش توجه کنیم اینه که ما کل این کد رو نباید توی این قسمت باید قرار بدیم بلکه فقط اون تیکه اخر کد رو باید توی این قسمت قرار بدیم. یعنی فقط: https://www.aparat.com/embed/nUeKT

نکته مهم: واسه این که فیلم توی سایت پخش بشه باید کل اون کد رو کپی کنید اما توی اسکیما فقط باید همین تیکه اخر رو جدا کنین و توی این قسمت قرار بدین.

CONTENT URL:

توی این قسمت که مهم ترین بخش هم هست و معمولا به دلیل درست پر نکردن این بخش ویدئوهاتون ایندکس نمیشه باید ادرس اون صفحه ای که محتواتون توش قرار داره رو بزارین. به اضافه این که باید در اخر اون مشخص کنید که ویدئوتون چه فرمتیه. (معمولا اگه این کار رو نکنین ویدئو ایندکس نمیشه و سرچ کنسول هم ارور میده Video not processed yet). به طور خلاصه باید توی این قسمت یه همچین چیزی رو وارد کنید (اون قسمت /.mp4 مهم ماجراست)

 

HEADLINE:

توی این قسمت باید اون H1 سایت (عنوان) رو قرار بدیم. که خب خیلی سادست دیگه:)

DESCRIPTION:

توی چهارمین قسمت از فیلدهای اسکیما ویدئو باید یه توضیح از خود ویدئو رو قرار بدیم. این توضیح میتونه همون پاراگراف اول مقالمون باشه ولی بهتره که یه چیز خوب و جداگونه واسش نوشته بشه و توش از کلمه کلیدیمون حتما استفاده کنیم.

UPLOAD DATE:

این قسمت اخرین فیلد مهمی است که باید پر بشه. معمولا اگه این فیلد رو پر نکنیم سرچ کنسول به ما ارور میده. برای رفع این مشکل باید اون مقداری که به صورت پیش فرض قرار گرفته رو پاک کنیم و مقدار جدیدی رو که در ادامه قرار دادیم بزاریم:

%date(Y-m-d)%

و تمام!!!
احتمالا بعد از انجام این مراحل مشکلتون حل شده. اما اگه هنوز ویدئوتون ایندکس نشده و توی سرچ کنسولتون ارور هایی مثل Video not processed yet، Video not processed یا Unknown video format رو دریافت میکنید واسم کامنت بزارین تا در مورد این موضوع با همدیگه صحبت کنیم.

راستی به جز این مقاله که در مورد ایندکس کردن ویدئوها در وردپرس بود من قبلا به ارورهایی مثل Missing field thumbnailUrl یا Missing field contentUrl (in logo) برخورد کردم و راه حل این ارورهارو پیدا کردم. شما میتونین این مقاله ها رو از همین جا بخونین و یا ویدئوهاش رو توی کانال یوتیوبی که دارم ببینین. (توی کانال یوتیوبم چیزهای دیگه ای هست)

نظرتون در مورد مقاله ایندکس کردن ویدئو ها در وردپرس چی بود؟! مفید و کاربردی بود؟! ممنون میشم اگه نظرتون رو در مورد مقاله ایندکس کردن ویدئو ها در وردپرس برام بنویسین:)

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]
Mehdiabbaszadeh

من مهدی عباس زاده (Mehdi AbbasZadeh) ام علاقه مند به کتاب ها، انیمیشن ها و موسیقی. اینجا از کتاب هایی که میخونم، فیلم هایی که میبینم و از موزیک هایی که گوش میدم صحبت میکنم. راستی! من اینجا از مشکلاتی که تو راه یادگرفتن سئو بهشون بر میخورم هم مینویسم. امیدوارم که حس و حال این سایت رو دوست داشته باشی.

View Comments

  • سلام مممنون از آموزش ولی ایا این راه حل برای ویدئوهای اپارات یا ویدئهای خود هاست میشه

    • سلام مرادی نازنین، این اموزش مربوط به قبلا میشه و الان ایندکس شدن ویدئو ها به طور کلی متفاوت از قبل شده. در حال حاضر تنها ویدئوهایی ایندکس میشن که موضوع اصلی مقاله باشن نه این که تکمیل کننده محتوا باشن. اگه بخوام برات مثال بزنم میتونم به صفحه های یوتیوب یا اپارات اشاره کنم که توی اون ها ویدئوها مطلب اصلی صفحه هستند و توسط گوگل ایندکس میشن.
      اگه ویدئویی داری که ایندکس شدنش برات خیلی مهمه باید به این سبک جدید اون ها رو ایندکس کنی:)
      یعنی یک صفحه مخصوص اون ویدئو بسازی و ویدئو رو توی اون با روشی که من گفتم درج کنی.

  • سلام وقت بخیر مثلا ما از خود هاست میخواییم ویدیو بذاریم باید چه embed قرار بدیم ؟ لطفا راهنمایی کنید

    • سلام، از خود هاست که دیگه نیازی به امبد نیست. مستقیم بزارین.

Recent Posts

کتاب ذهن حواس جمع 📚 نقد و بررسی

چند وقت پیش که داشتم برای نوشتن مقاله بهترین کتاب ها برای تمرکز واسه سایت…

6 ماه ago

کتاب بولت ژورنال | نقد و بررسی + لینک دانلود و فیلم معرفی

این کتاب هم مثل بقیه کتاب های رشد فردی یک داستان از بدبختی خودش میگه…

6 ماه ago

رقابت با سایت های فروشگاهی بزرگ مثل دیجی کالا ✅

امروز میخوام در مورد مسئله ای صحبت کنم که احتمالا هر سئو کاری بهش برخورده…

11 ماه ago

حل ارور Missing field thumbnailUrl در سرچ کنسول ✅

این دومین مقاله من در مورد حل خطاهای سرچ کنسوله و من توی این مقاله…

11 ماه ago

انیمیشن سوپر ماریو | نقد و بررسی + لینک دانلود

احتمالا شما هم مثل من بعد از این که فهمیدین قراره یکی از نوستالژیک ترین…

11 ماه ago

انیمه I want to eat your pancreas | نقد و بررسی + لینک دانلود

من می خواهم پانکراس شما را بخورم سومین فیلمیه که من بعد از دیدن فیلم…

1 سال ago