Book review

کتاب دیدن دختر صد در صد دلخواه در صبح زیبای ماه آوریل

آن چه در این مقاله خواهید خواند:

 

کتاب دیدن دختر صد در صد دلخواه در صبح زیبای ماه آوریل سومین کتاب از سری کتاب هاییه که توی سال 1401 تصمیم به خوندنش گرفته بودم.

کتاب دیدن دختر صد در صد دلخواه در صبح زیبای ماه آوریل رو توی بهترین ماه سال یعنی اردیبهشت ماه عزیز و بعد از کتاب جنگ چهره ی زنانه ندارد شروع کردم و به احتمال زیاد بعد از این کتاب برم سراغ کتاب آینده نزدیک از کوین کلی.
امیدوارم به هدفم که خوندن 24 تا کتاب تو یک ساله برسم و بتونم اینجادر موردشون صحبت کنم و بنویسم.

خلاصه این که خوشحالم که اینجایین و دوست دارم تا انتها نوشته من رو بخونین و نظرتون رو در مورد این کتاب با من در میون بزارین.

راستی! نوشته هام در مورد کتاب هارو  توی قسمت نقد و بررسی کتاب ها میزارم و همین طور در مورد فیلم هایی که میبینم  یه سری مطلب مبنویسم و اون هارو توی قسمت نقد و بررسی فیلم قرار میدم.

امیدوارم این نوشتن ها اول از همه به خودم کمک کنه و تشویقی بشه واسه رسیدن به هدفم توی رسیدن به خوندن تعداد کتاب مورد نظرم و بعد از اون عاملی باشه واسه تشویق شما به خوندن کتاب در سال جدید.

خلاصه این که:
من مهدی عباس زاده هستم و این مقاله هم معرفی کتاب دیدن دختر صد در صد دلخواه در صبح زیبای ماه آوریله.

 

 

کتاب دیدن دختر صد در صد دلخواه در صبح زیبای ماه آوریل نوشته هاروکی موراکامی در سایت مهدی عباس زاده

درباره ی هاروکی موراکامی

قبل از اینکه با کتاب دیدن دختر صد در صد دلخواه در صبح زیبای ماه آوریل آشنا بشیم شاید بهتر باشه مقداری در مورد نویسنده این کتاب بدونیم. پس برو که بریم!

هاروکی موراکامی در سال 1949 در توکیو به دنیا آمد. ( یعنی الان 73 ساشه 🥸)

پدر هاروکی موراکامی کاهن معابد بودا بوده ومادرش هم دختر یک تاجر ژاپنی. هاروکی موراکامی از اون نویسنده هایِ که من خیلی وقت پیش باهاش اشنا شدم و بعضی از کتاب هاش رو قبلا خوندم. حتی همین کتاب ” دیدن دختر صد در صد دلخواه در صبح زیبای ماه آوریل ” رو هم چند سال  پیش خونده بودم و این دفعه دومیه که میرم سراغ خوندن این کتاب.

اگه بخوام کتاب های معروف هاروکی موراکامی رو نام ببرم باید به جنوب مرز غرب خورشید ( یه کتاب اروتیک و عاشقانه❤️ – نشر کاروان این کتاب رو چاپ کرده و نسخه ای که من دارم تقریبا بدون سانسوره ) – جنگل نروژی ( این کتاب رو گذاشتم تو لیست مطالعه اما کسی نیست ازش بگیرم و بخونم این کتاب رو 😂) از دو که حرف میزنم از چه حرف میزنم ( تو خدمت از کتاب خونه شهر سوران گرفتم و خوندم ) و گوسفند وحشی ( هنوز نخوندمش) اشاره کنم.

و الان میخوایم بریم سراغ نقد و بررسی کتاب دیدن دختر صد در صد دلخواه در صبح زیبای ماه آوریل✌️

 

هاروکی موراکامی نویسنده کتاب دیدن دختر صد در صد دلخواه در صبح زیبای ماه آوریل

درباره ی کتاب دیدن دختر صد در صد دلخواه در صبح زیبای ماه آوریل

کتاب دیدن دختر صد در صد دلخواه در صبح زیبای ماه آوریل یک مجموعه داستان از هاروکی موراکامیِ که توی سال 1993 نوشته شده.

داستان های این کتاب معمولا حول محور یک زن نوشته شده و داستان زندگی اون رو روایت میکنه. این کتاب از هفت تا داستان تشکیل شده که اسم های جالب و بامزه ای  هم دارن.

  1. بید نابینا و دوشیزه خفته
  2. سال اسپاگتی
  3. میمون شیناگاوا
  4. قلوه سنگی که هر روز جا به جا می شود
  5. دیدن دختر صددرصد دلخواه در صبح زیبای آوریل
  6. اسفرود بی دم
  7. مرد یخی

 

تا دیر نشده باید دو تا نکته رو بگم خدمتتون :

اول اینکه اگه کتاب های دیگه هاروکی موراکامی رو دوست داشتین برین سراغ این کتاب و گرنه ممکنه تو ذوقتون بخوره.

نکته دومی هم این که من ا این کتاب ترجمه های مختلف با نشر های مختلف دیدم. ترجمه ای که من پیشنهاد میکنم ترجمه محمود مرادی از نشر ثالثه.

 

خلاصه کتاب دیدن دختر صد در صد دلخواه در صبح زیبای ماه آوریل

در ادامه ی این معرفی کتاب خلاصه ای از کتاب دیدن دختر صد در صد دلخواه در صبح زیبای ماه آوریل رو با هم میخونیم.

بید نابینا، زن خفته :

داستان بید نابینا و زن خفته اولین داستان از سری داستان های کتاب دیدن دختر صد در صد دلخواه در صبح زیبای ماه آوریل نوشته هاروکی موراکامیه که در 19 صفحه نوشته شده.

این داستان در مورد فردی است که بیماری عجیبی داره و  یک گوشش نمیشنوه و اتفاقاتی که برای این فرد توی راه دکتر و بیمارستان میوفته قصه این داستان رو رغم میزنه.

در ادامه بخشی از داستان بید نابینا، زن خفته رو با هم میخونیم و میشنویم.

فایل صوتی این قسمت رو میتونین از اینجا گوش بدین.

عکس متن این قسمت رو هم میتونین از اینجا ببینین و بخونین.

 

قسمتی از کتاب دیدن دختر صد در صد دلخواه در صبح زیبای ماه آوریل

 

سال اسپاگتی :

دومین داستان کتاب دیدن دختر صد در صد دلخواه در صبح زیبای ماه آوریل که توی هفت صفحه نوشته شده بر میگرده به داستانی در مورد فردی که در تنهایی خود مدام اسپاگتی درست میکنه. توی این داستان هاروکی موراکامی قصه رو حول محور اسپاگتی نوشته و میشه اسپاگتی رو به چیز های مختلفی تفسیر کرد.

مثلا یه جای داستان میگه: 

فکر کردن به اسپاگتی ای که تا ابد در حال جوشیدن است اما هرگز اماده نمیشود غمگین کننده است.

شاید بشه گفت منظور از اسپاگتی در این جا کارهای خیالیه. مثلا در این جا به طور خیالی داره اسپاگتی درست میکنه و خب مسلمه که اسپاگتی خیالی نتیجه و پایانی نداره و هیچ وقت حاضر نمیشه.

میمون شیناگاوا :

این داستان که از نظر من بهترین داستان این کتاب در کنار داستان دیدن دختر صد در صد دلخواه در صبح زیبای ماه آوریل هم هست سومین داستان این کتابه که توی 36 صفحه نوشته شده.

قصه این داستان به این شکل شروع میشه که فردی اسم خودش رو مدام فراموش میکنه بدون این که هیچ چیز دیگه ای رو فراموش کنه و یا نشانه ای از بیماری هایی مثل آلزایمر داشته باشه.

برای رفع این مشکل اول یک کار عملی انجام میده (اسم خودش رو روی یک دستبند مینویسه و همیشه دستبند رو دور مچش میندازه و هر وقت کسی در مورد اسمش ازش سوال میپرسه از روی اون دستبند میخونه و اسمش رو میگه)  تا مشکلاتش رو کمی کمتر کنه و بعد دنبال این میره تا ببینه این مشکل از کجا به وجود اومده و چجوری میتونه برای همیشه حل کنه. ( یک رویه خوب واسه وقتی که خودمون هم به مشک میخوریم میتونه همین باشه، او یک فدم مطمئن و کوتاه مدت و بعد حب کردن ریشه ای مشکل).

توی همین مسیر با یک روانشناس نه چندان حرفه ای که توی شهرداری کار میکنه اشنا میشه و این روان شناس که خیلی هم دم و دستگاه درستی نداره مشکل اون رو به خوبی شناسایی میکنه و کاری میکنه که تا همیشه اسم خودش رو یادش بمونه.

این که چطوری و چگونه این مشکل رو حل میکنه اصل جذابیت این داستانه و من از ترس اسپویل شدن بیشتر چیزی در موردش نمیگم . خودتون بخونین و لذت ببرید:)

توی یه قسمتی از داستان بیمار داره با روان شناسش حرف میزنه و زندگی خودش رو تعریف میکنه. یهو به خودش میاد و….

پیشنهاد میکنم این تکه از کتاب رو از فایل زیر بشنوید

 

 

همچنین تصویر این قسمت از این داستان رو:

 

قسمتی از کتاب دیدن دختر صد در صد دلخواه در صبح زیبای ماه آوریل
قسمتی از کتاب دیدن دختر صد در صد دلخواه در صبح زیبای ماه آوریل

 

 

وقتی میزوکی به همه این سوالات پاسخ داد تازه فهمید چه زندگی یکنواختی دارد. هیچ چیز جالبی در زندگی اش اتفاق نیفتاده بود. اگر از زندگی او فیلمی میساختند، یکی از کم خرج ترین فیلم های مستند میشد که حتما وسط های آن آدم خوابش می گرفت. چشم انداز های یکنواختی که تا افق امتداد پیدا میکرد. نه تغییر صحنه ای در کار بود، نه نمای نزدیکی، نه هیچ چیز بر یا هیجان انگیز دیگری.

 

قلوه سنگی که هر روز جا به جا میشود :

این داستان که چهارمین داستان از کتاب دیدن دختر صد در صد دلخواه در صبح زیبای ماه آوریله توی 26 صفحه نوشته شده. توی این داستان یه بار دیگه با سبک نوشتن عجیب و غریب موراکامی مواجه میشیم. اومدن یه چیزی از غیب با خصوصیات و ویژگی های عجیب و غریب و یا گم شدن یک چیز اتفاقیه که توی این داستان هم رخ میده. اتفاقی که ما از هاروکی موراکامی توی نوشته هاش و مخصوصا توی داستان های کوتاهش زیاد میبینیم.

یکم صحبت خارج از کتاب داشته باشیم:)

احتمالا شما هم توی زندگیتون ادم هایی رو دیدین که بار ها و بار ها عاشق شدن و احتمالا کسایی رو هم میشناسیم که بر عکس دسته اول هر وقت از عشق صحبت میکنن فقط یک نفر رو یگانه عشق خودشون میدونن.

حالا یه دسته ای اعتقاد دارن که انسان ها در طول زندگیشون فقط عاشق یه نفر میشن و این هایی که توی زندگیشون عاشق چند نفر شدن ادم هایی دغل باز و کلاشی هستند.
از اون ور هم این عقیده باعث شده که خیلی ها حواسشون باشه تا فقط عاشق یک نفر باشن واسه همین خیلی از رابطه هارو تبدیل به یک رابطه سطحی میکنن تا اون یک فرصتشون نسوزه و این امتیاز رو همیشه داشته باشن و بتونن از این امتیازشون یه جورایی همیشه استفاده کنن.

اگه بخوام یکم بیشتر در موردش توضیح بدم یه جورایی مثل پرده بکارت میمونه. نمیدونم تونستم بفهمونم که چه چیزی منظورمه یا نه اما میخوام بگم این داستان یه جورایی در مورد همین موضوع داره صحبت میکنه و یا به نظر من اومده که داره این کار رو میکنه. پس پیشنهاد میکنم بخونین و لذتش رو ببرین.

 

این دیالوگ از این داستان هم واقعا جذاب و جالب بود برام.

خوبه، این خیلی مهمه که کار شما براتون مثل عشق ورزیه نه یک ازدواج مصلحتی

 

دیدن دختر صد در صد دلخواه در صبح زیبای ماه آوریل :

این داستان که اسم کتاب هم از اون گرفته شده توی فقط شش صفحه نوشته شده اما به خوبی قدرت نویسندگی هاروکی موراکامی رو نشون میده. نویسنده ای که توی خلق کردن یک دنیای عجیب و غریب و روایت کردن داستان خودش توی اون فضای خود ساخته واقعا استاده.

تم عاشقانه داستان دیدن دختر صد در صد دلخواه در صبح زیبای ماه آوریل من رو یاد کتاب دیگه هاروکی موراکامی یعنی جنوب مرز غرب خورشید انداخت و انگار که دنیای این دو کتاب با هم یکی بود.

 

قسمتی از کتاب دیدن دختر صد در صد دلخواه در صبح زیبای ماه آوریل

 

شروع داستان دیدن دختر صد در صد دلخواه در صبح زیبای ماه آوریل یک شروع عالی و زیبا بود که ترجیح میدم بیشتر در موردش صحبت نکنم و فقط دعوتتون کنم به خوندن و شنیدن این پاراگراف و این داستان و این کتاب.

 

 

اسفرود بی دم :

داستان اسفرود بی دم ششمین داستان از هفت داستان کتابِ که توی 10 صفحه نوشته شده.

این داستان هم از دنیای عجیب و غریب داستان های موراکامی میاد که توی داستان های قبلیش در موردشون صحبت کردیم. پس بریم بعدی……😜

مرد یخی :

مرد یخی اخرین داستان از کتاب دیدن دختر صد در صد دلخواه در صبح زیبای ماه آوریلِ که توی ده صفحه انتهایی کتاب نوشته شده.

قصه این داستان از اون جایی شروع میشه که یک زن توی یک پیست اسکی عاشق یک مرد یخی میشه (مرد یخی از اون چیز هاییه که ساخته دستِ موراکامیه و نمود واقعی نداره) و زن بعد از مدتی زندگی به مرد یخی پیشنهاد میده که با هم برن ماه عسل، اونم کجا؟! آره ! قطب جنوب.

توی این داستان زیاد در مورد زمان میشنویم و میخونیم مثلا:

یه جایی از کتاب دختر به مرد یخی میگه میتونی از آینده بهم چیزی بگی؟! مرد یخی جواب میده:

یخ هیچ آینده ای نداره. تنها چیزی که یخ داره گذشته ایه که درون اون به دام افتاده. این طوریه که یخ میتونه همه چیزو حفظ کنه. اون قدر روشن و متمایز و واضح که انگار هنوز جریان داره. این ذات یخه

یا یه جای دیگه داستان مرد یخی در مورد کابوس میگه:

کابوس ها از گذشته می آن نه از آینده. تو دیگه با اون ارتباطی نداری. این تویی که اونارو به خودت میکشی، میفهمی ؟!

مشخصات کتاب دیدن دختر صد در صد دلخواه در صبح زیبای ماه آوریل

 

نام کتاب دیدن دختر صد در صد دلخواه در صبح زیبای ماه آوریل
نام نویسنده هاروکی موراکامی
ناشر ثالث
تعداد صفحات 131صفحه
قیمت 10.000
چاپ دهم
دسته بندی مجموعه داستان کوتاه خارجی

 

کتاب صوتی دیدن دختر صد در صد دلخواه در صبح زیبای ماه آوریل

کتاب صوتی دیدن دختر صد در صد دلخواه در صبح زیبای ماه آوریل رو توی کانال تلگرامیم قرار دادم که میتونین عضو کانال تلگرامی من بشین ( به آدرس: مهدی عباس زاده) و از اون جا برای دانلود و گوش دادن  این کتاب اقدام کنید.

PDF کتاب دیدن دختر صد در صد دلخواه در صبح زیبای ماه آوریل

برای دانلود و خواندن کامل تر کتاب دیدن دختر صد در صد دلخواه در صبح زیبای ماه آوریل میتونین از طریق کانال تلگرامی من اقدام کنید و یا اینکه از طریق لینک زیر داستان دیدن دختر صد در صد دلخواه در صبح زیبای ماه آوریل رو دانلود کنید.

اما پیشنهاد من عضو شدن توی کانال تلگرامه چرا که تقریبا تمام فایل هایی که توی سایت ازشون صحیت میکنم رو توی کانال قرار میدم.

جهت عضو شدن توی کانال مهدی عباس زاده کافیه روی دکمه زیر بزنین و فایل هایی که لازم دارین رو پیدا کنین.

 

کانال تلگرامی مهدی عباس زاده

خرید کتاب دیدن دختر صد در صد دلخواه در صبح زیبای ماه آوریل

برای خرید نسخه کاغذی کتاب دیدن دختر صد در صد دلخواه در صبح زیبای ماه آوریل پیشنهاد من به شما نسخه چاپ شده این کتاب توسط نشر ثالث و ترجمه محمود مرادی است.

این کتاب با اسم های دیگه ای مثل دختر دلخواه در صبح بهاری یا دیدن دختر صد در صد دلخواه در صبح بهاری هم چاپ شده که من توصیه به خوندن اون نسخه ها نمیکنم.

اگه قصد دارید این کتاب رو تهیه کنید و یا این کتاب رو به دوستاتون هدیه بدید لطفا از لینک زیر اقدام کنید تا ما هم از خرید شما مقدار ناچیزی منتفع بشیم. ( این بخش رو هنوز نتونستم راه بندازم)

پس تا اون موقع اگه مشهد هستین میتونین بگین تا کتاب رو یه جوری بهتون امانتی برسونم.

 

شما این کتاب رو خوندین ؟! اگه خوندین نظرتون در مورد این کتاب چیه !؟ به این کتاب چند امتیاز میدین؟! حتما نظرتون رو در این مورد وسام توی کامنت بنویسین.

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]

 

راستی!
شما در حال خوندن چه کتابی هستین و چی دارین تو دستتون ؟! ممنون میشم اگه به منم معرفیش کنین. راستی نظرت در مورد این معرفی کتاب من چی بود ؟! دوست داشتی !؟ چند امتیاز بهم میدی ؟!
ممنون میشم که به این نوشته امتیاز بدین تا من بدونم که چقدر تونستم در معرفی کتاب به شما خوب عمل کنم!

 

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]
Mehdiabbaszadeh

من مهدی عباس زاده (Mehdi AbbasZadeh) ام علاقه مند به کتاب ها، انیمیشن ها و موسیقی. اینجا از کتاب هایی که میخونم، فیلم هایی که میبینم و از موزیک هایی که گوش میدم صحبت میکنم. راستی! من اینجا از مشکلاتی که تو راه یادگرفتن سئو بهشون بر میخورم هم مینویسم. امیدوارم که حس و حال این سایت رو دوست داشته باشی.

View Comments

  • به نظر من کتاب های هاروکی موراکامی کتاب های خوبی نیستن و خیلی در موردشون مبالغه شده

    • ممنون که از کنار محتوایی که برات کاربردی یا جالب بوده بی تفاوت نگذشتی و نظرت رو با خالقش به اشتراک گذاشتی.
      اما میخوام بهت یه چیزی بگم، دنیای هاروکیموراکامی و سبک نوشتنش خاصه و باید ال از اون دنیا خوشت بیاد. اگه دوست داشته باشی دنیاش رو اون وقت نظرت کاملا برعکس میشه. هرچند که هر چی هم باشه نمیتونیم توانایی های هاروکی موراکامی رو نادیده بگیریم.

  • من از بچگی کتاب های موراکامی رو میخوندم و دنیای داستان هاش رو دوست داشتم.
    کتاب جنوب مرز غرب خورشیدش هم خیلی قشنگه. توصیه میکنم بخونین.

    • ممنون که از کنار محتوایی که برات کاربردی یا جالب بوده بی تفاوت نگذشتی و نظرت رو با خالقش به اشتراک گذاشتی.
      دقیقا همینطوره، کتاب های موراکامی واقعا زیبان.
      ممنون واسه پیشنهادت من این کتاب رو سال پیش خوندم. منم بهت توصیه میکنم از دو که حرف میزنم از چه حرف میزنم همین هاروکی موراکامی رو بخونی.

  • من کتاب های هاروکی موراکامی مثل همین کتاب دیدن دختر صد در صد دلخواه رو در صبح بهاری رو زمانی که دانشجو بودم میخوندم و واقعا دوسشون داشتم.

    • ممنون که از کنار محتوایی که برات کاربردی یا جالب بوده بی تفاوت نگذشتی و نظرت رو با خالقش به اشتراک گذاشتی.
      به به، خیلی هم عای.
      بهت توصیه میکنم بقیه شاهکار های این نویسنده رو هم از دست ندی.
      من خودم دو تا کتاب ازش رو گذاشتم تو لیست مطالعه.

  • سلام من خیلی وقته که میخوام شروع به خوندن هاروکی موراکامی کنم اما نمیدونم بهتره از کدوم کتابش شروع کنم. شما پیشنهادی واسه این مورد دارین !؟

    • سلام اعظم جان، به نظر من اگه میخوای خوندن اثار هاروکی موراکامی رو شروع کنی از کتاب سوکورو تازاکی نشر چشمه شروع کن:)

Recent Posts

کتاب ذهن حواس جمع 📚 نقد و بررسی

چند وقت پیش که داشتم برای نوشتن مقاله بهترین کتاب ها برای تمرکز واسه سایت…

6 ماه ago

کتاب بولت ژورنال | نقد و بررسی + لینک دانلود و فیلم معرفی

این کتاب هم مثل بقیه کتاب های رشد فردی یک داستان از بدبختی خودش میگه…

6 ماه ago

رقابت با سایت های فروشگاهی بزرگ مثل دیجی کالا ✅

امروز میخوام در مورد مسئله ای صحبت کنم که احتمالا هر سئو کاری بهش برخورده…

11 ماه ago

ایندکس کردن ویدئو ها در وردپرس ✅

سلام، امروز میخوام در مورد ایندکس نشدن ویدئوها باهاتون صحبت کنم و راهی که برای…

11 ماه ago

حل ارور Missing field thumbnailUrl در سرچ کنسول ✅

این دومین مقاله من در مورد حل خطاهای سرچ کنسوله و من توی این مقاله…

11 ماه ago

انیمیشن سوپر ماریو | نقد و بررسی + لینک دانلود

احتمالا شما هم مثل من بعد از این که فهمیدین قراره یکی از نوستالژیک ترین…

12 ماه ago